۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۲

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی:

۱۶ پروانه کشف و اکتشافات معدنی در خراسان جنوبی صادر شد

۱۶ پروانه  کشف و اکتشافات معدنی در خراسان جنوبی صادر شد

بیرجند- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از صدور ۱۶ پروانه و گواهینامه کشف و اکتشافات معدنی در استان از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، داوود شهرکی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: از ابتدای سال ۹۵ تعداد ۹ فقره گواهینامه کشف معدنی با ذخیره بیش از ۳ هزار تن در سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان جنوبی صادر شد.

وی با بیان اینکه این گواهینامه های کشف در زمینه اکتشاف مواد معدنی مختلف از جمله کرومیت،کلسیت، بنتونیت، هماتیت، زغالسنگ و سنگ لاشه بوده است، ادامه داد: صدور این پروانه‌ها برای وسعت ۱۷.۵ کیلومتر مربع و ذخیره قطعی ۳ میلیون و ۷۸۸ هزارتن با سرمایه گذاری چهار هزار و ۶۹۵ میلیون ریال است.

شهرکی با بیان اینکه گواهی های کشف معتبر استان در حال حاضر ۱۴۹ مورد است، بیان کرد: این گواهینامه‌ها با ذخیره ۶۳۲ میلیون تن بیش از ۹۱۶ کیلومتر مربع از وسعت استان را دربر می‌گیرد.

 وی ادامه داد: برای اجرای آن ۱۵۶ هزار و ۸۸۰ میلیون ریال سرمایه گذاری پیش بینی شده است.

وی همچنین از صدور هفت فقره پروانه اکتشاف معدنی در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: این پروانه‌ها برای مساحت بیش از ۶۴ کیلومتر مربع صادر شد

شهرکی ادامه داد: این پروانه های اکتشاف در زمینه مواد معدنی منیزیت، پلی متال، سرب و روی، زغالسنگ و سنگ های تزئینی با مساحت ۶۴.۵ کیلومتر مربع صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این پروانه‌ها را ۲۸ هزار و ۲۲۴ میلیون ریال در خراسان جنوبی اعلام کرد و گفت: تاکنون ۲۲۹ پروانه اکتشاف معدنی در استان صادر شده است.

به گفته وی این پروانه‌ها ۳ هزار و ۶۸۴ کیلومتر مربع از وسعت استان را شامل می‌شود که برای اجرای آن ۸۸۲ هزار و ۴۳۰ میلیون ریال سرمایه گذاری پیش بینی شده است.

کد خبر 3714693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha